Deklaracja dostępności
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Bosko w Luboszycach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.psp.luboszyce.lubniany.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Bogusława Domino-Pawelec — email: psp.luboszyce@lubniany.pl lub telefonicznie 77 421 57 11 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Bogusława Domino-Pawelec
- Adres: ul. Szkolna 4, 46-022 Luboszyce,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów 2
1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne 0
b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne 1
c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych 1
2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń 0
b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń 2
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach 0
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy 0
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowym 0
c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy 0
4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego 2
b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego 0
5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków:
a) Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia:
-Procedury ewakuacji lub ratowania (TAK);
-Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania (NIE);
-Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania (TAK);
b) Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku: 0;
Uwagi: Budynek dla klas I-III znajduje się w Luboszycach przy ul. Szkolnej 4, natomiast dla klasy IV-VIII w Biadaczu przy ul. Szerokiej 10. W przypadku obsługi osób z ograniczeniami ruchowymi stosuje się rozwiązania alternatywne. Pracownicy udzielają informacji w formie telefonicznej, elektronicznej. W obu budynkach jest dzwonek i w razie potrzeby kontaktu osobistego pracownicy wychodzą przed budynek do interesanta. Pomocy udzielają również pracownicy obsługi.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK
b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych
w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych
d. Komunikacja audiowizualna
w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK
e. Przesyłanie faksów NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty TAK
W jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego?
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika
kontakt osobisty
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących
a. Pętle indukcyjne NIE
b. Systemy FM NIE
c. Systemy na podczerwień (IR) NIE
d. Systemy Bluetooth NIE
e. Inne NIE
3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? NIE
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym, tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? NIE
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej
W szkole nie ma pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących jednak w razie potrzeby zapewniamy wsparcie pracowników szkoły.